Wednesday, January 27, 2010

Debaran SPM

Ya allah, kebelakangan nie aku rase risau sangat dengan pencapaian aku dalam pelajaran. Bukan risau tahap biase, nie luar biasa. Aku rase berdebar sangat bila dah masuk form 5 nie. Aku rase macam banyak lagi yang perlu aku baca for my SPM paper. Aku rasa aku nie macam budakk yang masih tak tau apaAPA. BODOH, semua ada. Aku takott sangat target aku nak dapat straight 10 A's tak tercapai hanya impian semataMATA. Ya allah, kau tabahkanlah hati aku ini. Aku rasa macam nak berputus asa je sekarang nie. Dengan subjek yang makin lama makin susah && banyakk aku rase macam tak mampu je nak bawak 10 subjekk tu.

Aku betulBETUL buntu nie weyhh. Aku tak pernah serisau nie. Aku takott masa depan aku tak cerah cause mama cakap SPM nielahh penentu masa depan aku. Kalau SPM aku just cukupCUKUP makan, aku rasa citaCITA aku tak mungkin tercapai. Aku maybe dapat nampak kawanKAWAN aku berjaya je yang aku memandang saje dari jauhh. KadangKADANG tu, aku memang jealous GILA dengan kawanKAWAN aku yang pandaiPANDAI likes Nabilahh. Aku tengok die tu enjoyENJOY jugakk tapi result exam tak payah risaulahh. ConfirmCONFIRM okey jee. Aku rase korang semua mesti ade rase cemburu macam tu kan? Tipulah kalau cakap tak pernahh. Setiap orang mesti ade punye rasa cemburu dengan orang yang lebih bagus dari die.

Sekarang nie, aku tengah try to upgradekan PENGETAHUAN aku dalam semua mata pelajaran yang aku ambil. Exspecially, subjek math. Ohh, subjek nie memang subjek yang paling aku suke but aku tak tau kenapa kebelakangan nie aku rase tertekan sangat dengan subjek nie. Tertekan sebab aku tak dapat pick up ape yang cikgu ajar even dah 100% aku bagi tumpuan dalam kelas. Satu lagi aku rase menyesal sangat cause last year aku tak bagi tumpuan sepenuhnya dalam subjek math. Aku rase last year punye tajuk aku tak tau ape pun. Subjek sains sukan, ekonomi asas && akaun korang tak payah tanyelahh. 3 subjek tu memang more than worse. Memang BENGAP je aku nie kalau korang tanye soalan. Seriously aku langsung tak faham ape yang cikgu ajarkan. Sekarang nie target aku for improve that 4 subjek just go tuition && try to do more exercise but for subjek sains sukan tak ade tuition so aku try to read text book dengan lebih terperinci.

Aku harap sangat usaha aku membuahkan hasil yang akan aku ingat sampai bilaBILA. Doakan aku berjaya ya semua, I will do it the same thing to all of you.



fareeda

1 comment: