Sunday, December 20, 2009

8 hari di kem MOKHDAR


Hello blogger, miss me? thanks :D Ok, seperti yang aku pernah bagi tau minggu lepas. I gotta go to kem right? so now i'm back bebeyhh :) Bila dah balik nie, aku rase rinduu GILAA kat budakk kem tu. Kepada pembaca yang sertai kem MOKHDAR sesi ke 3 yang bertarikh 13/12/2009-20/12/2009 && fesiFESI daku yang amat sporting . I wanna say. I miss you all guyss. Aku rase macam nak stay lame lagi kat sana. Rase maacam ta puas 8 hari kat sana. Bila balik tadi, aku cakap ngan mama yang aku nak join lagi kem nie next year. Mama cakap okeeyyy :) Happy GILAA weyhh :D

Aku dengan si Nabila dah plan nak masuk samaSAMA lagi next year. Maybe bulan 3 kott. Insyallah, kalau kesampaian. Weyh nabilaa, aku miss kau babe. Aku rindu nak masuk kelas samaSAMA dengan kau. Pastu engkau selalu buat benda yang funny likes hari tu yang kau tulis karangan in bahasa MOKHDAR .Ayat die macam nie, " p/s encik MOKHTAR, kalau bolehh buat lah novel dalam tulisan MOKHDAR. Kompom beli tapi bagilah murah sikit & blah..blah.. Yang aku ta tahan tu, time kau suruh aku baca kau punye karangan tu, punyelah semangat aku mentranslatekan tulisan tu. TibeTIBE part kompom je aku dah terbahakBAHAK gelakk. Ape taknya, KOMPOM. Bapak skema ayat kau ngekss. HAHA. Anyway, i really miss every single minute yang berlaku dekat sana. Memang have fun. I think this year is the best holiday that i have before.

First day arrived
13/12/2009



First day sampai memang happening cause malam first day tu memang free habis. Semua start berkenalan && bergelak ketawa && macamMACAM lagi. Mase muleMULE sampai tu, aku rase macam boring je kem nie. Bila dah sampai tu, still macam tu lahh keadaan aku. Mood tengah spoil jee. After daftar sume, kiteorang kena tunggu until 2.30 p.m untuk dengar taklimat . Lagi spoil mood aku cause kena tunggu lame tu babe. Dahlah kiteorang sampai awal dalam 12 p.m && kena tunggu lagi beberapa jam for the taklimat. Onemore thing, kiteorang tak dimasukkan kat dalam hostel. What the HELL! Bukan ke masa daftar dulu aku ngan mama dah bagi tau yang kiteorang nak stay dekat hostel. Then, mule lah bertekak dekat kaunter lobby. Masa tu, yang melayan aku adalah abang PINK aka abang Zahari. Malam tu, berborak dengan kak Min. Borak sampailah masingMASING tertidur.


Second day
Monday ; 14/12/2009





Second day nie, dah start dah belajar kaedah MOKHDAR. Belum apeAPE, dah ade homework. Malam tu, aku dengan si Nabila mulelahh bekerjasama dalam membuat homework. Rugi owhh ta ambik video. Memang kepohh je kiteorang berdue, HAHA. Malam nie jugak , kiteorang dibahagikan kepada 10 group. Aku dalam group yang bernama "SENAPANG". Kiteorang dibahagikan dalam group for presentation untuk malam kebudayaan hari sabtu nanti. Malam second nie pun, bila semua dah ade group, kiteorang kena fikirkan cheers for group. Memang FUNN!

Third day
Tuesday ; 15/12/2009




Dah sampai hari ke 3 nie. TibeTIBE kiteorang semua rase macam nak makan mcd je owhh. Try order for delivery sekali tak dapat cause mcd ta hantar area situ. Pityyy. MasingMASING dah kempunan nak makan, lagiLAGI aku dengan si NABILA. Nabilah lah yang paling over teringin. Aku biase je kott.

Fourth day
Wednesday ; 16/12/2009






Hari ke4 masingMASING mintak tolong abangABANG fesi belikan mcd but sorang pun ta dapat belikan cause tak ade transport && jauhh. Start nielah, kiteorang semua rapat dengan semua fesi. Korang tau ta, kiteorang semua nie sampai dipanggil team mcd cause GILA taksub nak makan mcd. Sampaikan semua feci kenal kiteorang. Agaknya, dalam ramaiRAMAI, team kiteorang kott yang famous, HAHAHA. *perasan tapi memang betullah. Ramai feci selalu lepak dengan team kiteorang. Maybe sebab semuanya banyak mulut kott. MasingMASING jenis yang muke tebal.

Fifth day
Thursday ; 17/12/2009



Kiteorang teringin sangat nak makan mcd nie pun bersebab. Makanan yang dorang semua hidangkan untuk kiteorang semua macam sial je rase die. Air pulak bagi air sabun. Disebabkan dah ta dapat nak merasa mcd. Kiteorang pun terus jela menuju kat restoran depan hostel. Nak rase makanan lain punye pasal. Sampai sanggup berjalan kaki selama 3 hari in every lunch time.

Thursday ; 17/12/2009








Gambar kat atas nie adalah group AK47. Group nielahh musuh ketat team aku. HAHA. Nak tau kenapa? Team aku semua jealous dengan sorang budak nie nama die Karim && Nadirahh. Kalau korang nak tau. This two little children nie memang cute. Masa cheers dorang, aku jealous when due budak nie beraksi. Memang menarik perhatian. Yang group aku yang join this team adalah Nabila, Nina && Siti. Aku dengan si Humairah kumpulan lain. Si humairah team "BOM" , aku team "SENAPANG".


Solat Jumaat
Jumaat ; 18/12/2009

kak min









Bila dah hari Jumaat nie, mulelah kiteorang punye belang timbul. Time maghrib sebenarnya kena pergi surau but kiteorang ta pergi pun, HEHE. Ta apee, kiteorang ponteng solat && tazkirah bersebab, HAHA. Lagipun kak Min && kak Paan yang bagi permission.

Seventh day
Sabtu ; 19/12/2009






reena, abang PINK & fareeda

Yeahhh, there nadirah && abang zul



fuyohhh, abang pink look so sexy, HAHA


Malam Kebudayaan in Kem MOKHDAR
Sabtu ; 19/12/2009




with my feci :)


from left : fareeda, siti, humairah & reena

from left : nabilah, wan (fesi), reena, alep (fesi) & fareeda





cousin; alep && syamil
fesi team SENAPANG && AK47

Malam kebudayaan nielah yang paling sedih cause esokknya dah kena balik rumahh. I wish i can stay more longer there. Memang rase happy je bila stay kat sana. Even every night kena marah dengan fesi && makanan ta sedap. Ta dapat kua dari kawasan belajar. Aku bole terima semua tu weyh. I really enjoy bila ade dekat sana. Masa malam kebudayaan nie. Aku ade rakam video time aku buat persembahan so let's check it out. My team got 3rd place from 10 team yang ade. Kiteorang buat persembahan boria.



Persembahan boria group SENAPANG aka my team. Yang baju pink tu lahh aku. Saksikan :)



Persembahan dari para fesi :)

Last day in Kem
Ahad ; 20/12/2009

membuka hamper

syamil, nabilah, fareeda && alepp

yang wears grey tshirt yang berdiri sebelah budak pakai baju colour hijau tu adalah my cousin Afiq && budak lelaki yang wears black tshirt from right tu adalah bestfriend Afiq name Zaim.

alahai, wan. Comelnya kau babe. Wan nie fesi team "BOM".

Ohh, my abang bo or abang solihin. I really miss your lan lan ku. :)

all the boys

abang mcd, HAHA

Phewitttt! Couple ke? :)

reena with abang hamzah yang very GILAgila person.

p/s act, ta semua pic aku masukkan kat sini. If rase nak tengokk pic yang lain. Please visit this myspace http://www.myspace.com/485736699 . Don't worry, ini myspace aku. Semua pic yang diambil kat kem MOKHDAR semua sudahh diupload in that myspace :) ENJOYY!




2 comments: