Wednesday, May 13, 2009

sabar itu separuh daripada iman




oke !!
aku ta nak story pasal paper exam ari nie dah cause ceritanye same je macam semalam
ta ade different pun !
blank aku yang semalam still kekal lagi sampai aku ambil exam bahasa inggeris tadi
sooo , untuk melupakan pasal paper exam tu
aku nak story ape yang jadi lepas aku balik sekolah tadi .




Tadi aku keluar sekolah pukul 1.05 p.m and seperti biasa my driver ( my sygs ;DD ) will take me at my school and we go to jalan2 at shopping mall yang berdekatan but tadi my sygs datang lambat sikit dalam pukul 1.35 p.m cause die kena ambil adik die kat sekolah untuk di hantar ke rumah , then baru die jumpe aku . Soo , sementara menunggu my gomoks tu . Aku , aien and leya bergossip seketika . Kami cakap pasal orang tu and orang nie , Eee! geli , owh ! ye aku tau . begitula reaksi kami kalau dah berjumpe . Tidak sah kalau ta bercerita and bergelak tawa .




oke , balik kepade tittle tadi .
actually , means " sabar separuh daripada iman " tu dalam story aku hari nie ialah tadi lepas sygs aku ambil aku dekat sekolah , kiteorang terus gerak pergi shopping mall MINES . Kiteorang gerak g sane dalam pukul 1.50 p.m and sampai dalam pukul 2 p.m
bila dah sampai tu pergi parkingkan motor dulu and lepas tu naek lif and bila dah jalan sikit terjumpe kedai , kiteorang pun masuklah untuk tengokk2 barang .
then , seperti biasela kiteorang jalan & jalan & jalan sambil tu borak & borak & borak .
Sampaila pukul 4.30 p.m tadi . Sepanjang kiteorang dalam mall tu tadi , dekat luar hujan turun dengan lebatnya . Mule2 badjet nak balik awal sikit dalam pukul 3 p.m but disebabkan hujan lebat dekat luar , kiteorang pun lepakla beberapa jam lagi .





Lepas tu , bila time kiteorang dah nak balik . Bole pulak motor sygs aku termati . Nasib baik termati dekat tempat parking , kalau termati dekat tengah2 highway tu macam mane lah . Mule2 aku fikir , minyak motor die habis sebab mase kiteorang on the way nak g MINES . Minyak motor die memang dah tinggal sikit lah . Aku dah suruh die isi minyak but die degil . Die cakap ta pe cukup minyak nie untuk balik . Aku pun malas nak bertekak soo ikut jela .




Lepas motor dah buat hal ,
Sygs aku dah panik dah time tu cause dah lambat dah nak antar aku balik rumah so aku sebagai seorang awekss yang baik cuba cool downkan die . hee .




Mule2 tu sygs aku cube tengok ape problem motor die ,
then , die cakap dekat aku
bukan minyak motor yang habis but ade problem dekat bahagian plug motor tu
macam tulah lebih kurang , aku pun ta berape mahir bab2 tu .
Lepas tu , die pun pinjamla pemutar plug dekat sorang brother nie .
naseb baik brother tu bagi pinjam so sygs aku pun mulekan kerja bertukang kejap .
Dalam beberapa minit lepas tu , motor die ta dapat start jugak soo sygs aku pun decide to call his friends .
then , lepas call datanglah member die
bile member die dah datang je , die terus pinjam motor member die and hantar aku balik rumah
yang member die lak tolong jagekan motor sygs aku dekat tempat parking tu .





and







now..






sygs aku baru lepas call tadi
die cakap motor die masuk air cause tadikan hujan lebat
then aku pun ,
ohhh !!! oke !





p/s tepat pukul 12 nnt umur aku dah genap 16 thn . hee

No comments:

Post a Comment